LAGENDA PUTERI SAADONG

Tuesday, June 29, 2010

PESKO SMKPS (24 Jun - 27 Jun 2010) MENGGEGARKAN DAERAH BACHOK

PESKO (Pesta KoKurikulum) SMKPS pada tahun ini amat menakjubkan. Pelbagai pihak memberi pujian di atas usaha keras guru-guru dan kakitangan sekolah ini menjayakan program ini dengan gemilang. Pada hari ini (27 Jun 2010) Timbalan Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Kelantan iaitu En. Azmi Bin Mamat yang mewakili Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Kelantan sudi hadir untuk merasmikan PESKO SMKPS 2010. Program yang berlangsung selama 4 hari ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada ibubapa pelajar dan juga penduduk setempat. Malah guru dan pelajar dari sekolah-sekolah sekitar daerah bachok turut hadir untuk memberi sokongan kepada program ini.
Inilah antara babak-babak menarik yang dipamerkan kepada Timbalan Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Kelantan serta Dif-Dif Jemputan yang hadir. Kami sajikan dengan alunan Kertok, pencak silat, lagu yang dinyanyikan secara koir (Negaraku, Selamat Sultan, Lagu Sekolah dan Lagu Koperasi). Kemudian gimik pelancaran PESKO yang menakjubkan dipertontonkan.

  Antara acara yang mengisi program selama 4 hari ini adalah perkhemahan di sekolah, ceramah-ceramah (laluan selepas PMR dan SPM serta ceramah kerjaya), pertandingan-pertandingan (melukis, catur dan karom) gerai-gerai jualan serta pameran. Program seperti ini memerlukan kerjasama dan komitment yang tinggi untuk menjayakannya. Syabas kepada semua guru, kakitangan dan pelajar SMKPS kerana bekerja keras untuk merealisasikan kejayaan program ini. Program seperti ini perlu diteruskan dan diadakan setiap tahun dengan inovasi dan kreativiti yang lebih baik. Syabas sekali lagi.




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.